Menu

logo teddy eddie
Zapisz dziecko!
Zdjęcie przedszkola

Dydaktyka i wychowanie

logo teddy eddie

Dydaktyka i wychowanie

W codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej wykorzystujemy metody dostosowane do indywidualnych możliwości dzieci, które aktywizują i motywują oraz umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

  • Metody oglądowe: pokaz i obserwacja, dzieła plastyczne, przedstawienie teatralne, koncerty muzyczne
  • Metody czynne: samodzielne doświadczenia, zadania stawiane dzieciom przez nauczyciela, ćwiczenia utrwalające pojęcia i umiejętności
  • Metody słowne: rozmowy, opowiadania, zagadki itp.
  • Metody aktywizujące: burza mózgów, mapa pojęciowa, projekt, drama, gry dydaktyczne

Codzienną pracę dydaktyczno-wychowawczą wzbogacamy o następujące nowatorskie metody nauczania:

  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    Metoda nawiązuje do najbardziej pierwotnego sposobu porozumiewania się, jakim jest „język ciała”. Jest to program nastawiony na rozwijanie przez ruch:
    • świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego
    • świadomości przestrzeni i działania w niej
    • dzielenia przestrzeni z innymi osobami
    • nawiązywania bliskiego kontaktu.
  • Metoda E. Gruszczyk – Kolczyńskiej w nauce matematyki
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
    Jest to metoda słuchowo-wzrokowo-ruchowa, której celem jest jednoczesne usprawnianie analizatorów słuchowego, wzrokowego i kinetyczno-ruchowego oraz lateralizacji.
    Metoda kształci zdolność rozumienia i posługiwania się symbolami abstrakcyjnymi oraz koordynację ruchową obu części ciała. Zespołowa forma prowadzenia zajęć ułatwia nawiązywanie kontaktów społecznych i współdziałania.
  • Metoda Paula Dennisona (kinezjologia edukacyjna)
    Gimnastyka mózgu to program rozwoju ruchowego ukierunkowany na łatwe uczenie się dzieci i na stymulowanie ich rozwoju. To także program aktywacji układu i uwalniania od stresu. Ćwiczenia zaproponowane przez autora usprawniają ciało, aktywują system nerwowy, rozładowują napięcie wywołane stresem i "dodają energii".
  • Metoda Carla Orffa
    Głównym elementem metody jest śpiew i gra na prostych instrumentach perkusyjnych. Metoda wspiera twórczą samodzielność dzieci i poszukiwanie różnych rozwiązań. Taka aktywność prowadzi do intensywnego rozbudzania wyobraźni i wrażliwości muzycznej.
  • Pedagogika zabawy
    Prezentuje szeroki wybór metod, które umożliwiają świadomą, kreatywną oraz pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę. Metody te likwidują lęk, obawę i strach, napięcie mięśni oraz napięcie psychiczne, angażują w działanie całą osobę, wszystkie jej zmysły, wyzwalają twórczą aktywność, uczą współpracy z innymi.
  • Drama
    Polega na nauczaniu przez działanie. Metoda ta angażuje nie tylko zdolności intelektualne dziecka, ale także umożliwia wykorzystanie wszystkich zmysłów i strefy uczuciowej. Drama jest więc nauczaniem poprzez działanie włączające emocje i wyobraźnię.
  • Arteterapia
    Założeniem tej metody jest proces twórczy służący autoekspresji pomocnej w rozwiązywaniu problemów i konfliktów, kierowaniu własnym zachowaniem, redukowaniu stresu, podnoszeniu samooceny i samoświadomości. W jej skład wchodzą m.inn.: terapia przy pomocy muzyki, tańca oraz teatru.

Facebook